ایرانیان گرافیک

ایرانیان گرافیک

ایرانیان گرافیک

ایرانیان گرافیک

آغاز «هنر برای صلح» در ملت/ عکس‌های محرم در شهر به نمایش درمی‌آید

آغاز «هنر برای صلح» در ملت/ عکس‌های محرم در شهر به نمایش درمی‌آید


جمعه ۲۳ شهریور جشنواره «هنر برای صلح» در پردیس سینمایی ملت آغاز به کار می‌کند و همچنین نمایشگاهی از عکس‌های محرم در شهر با عنوان «اشارات» در گالری Ag افتتاح می شود.

  

به گزارش خبرنگار مهر، برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می کنند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. جمعه ۲۳ شهریورماه مصادف با چهارمین روز ماه محرم است و به همین دلیل تعداد کمتری نمایشگاه هنری افتتاح می شوند. در زیر لیست برخی از نمایشگاه های هنری که در روز جمعه ۲۳ شهریور افتتاح می شوند، می خوانید.


پردیس ملت


ششمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» با موضوع محیط زیست و با حضور هنرمندانی از ایران و ۳۱ کشور جهان ساعت ۱۷ جمعه ۲۳ شهریور در گالری پردیس ملت افتتاح خواهد شد.


در این دوره از جشنواره بیش از ۲۵۰ اثر در رشته‌های نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان، گرافیک، ویدئو آرت، سینما و تئاتر با موضوعات مربوط به صلح و محیط زیست به نمایش گذاشته می شود و ۶۴ اثر در بخش عکس، ۳۴ اثر در بخش مجسمه، ۷۶ اثر در بخش نقاشی، ۱۰ اثر در بخش چیدمان، ۷ اثر در بخش ویدیوآرت، ۴۱ اثر در بخش فیلم و ۱۷ اثر در بخش تئاتر و پرفورمنس در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.


گالری کاما


نمایشگاهی از نقاشی‌های شهرو خردمند، هنرمند سرشناس ایرانی ساکن ایتالیا با عنوان «آب و خاک» جمعه ۲۳ شهریور در گالری کاما برپا می شود. «آب و خاک»، دومین نمایشگاه نقاشی این هنرمند ایرانی ساکن ایتالیا در ایران است و پیش از این نمایشگاه نقاشی با عنوان «میان دو پرده» در گالری آ برگزار کرده است. در این نمایشگاه ۱۳ اثر از این هنرمند که با تکنیک ترکیب مواد و اکرلیلک بر روی بوم به نمایش در می‌آید.


نمایشگاه نقاشی «آب و خاک» شهرو خردمند از روز جمعه ۲۳ شهریور به مدت ۲ هفته در گالری کاما برپاست، علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به خیابان پاسداران، گلستان ١٠، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، واحد ٢ گالری کاما مراجعه کنند.


گالری ایده


نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «فیگوراتیو در انتزاع» از ۲۳ تا ۲۸ شهریور در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ برگزار می شود.


در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «در دنیای هنر مدرن اگر نقاشی را به دو دسته فیگوراتیو (بازنمایانه) و آبستره (غیربازنمایانه) دسته‌بندی کنیم، فیگوراتیو یا پیکرنما طراحی از اندام انسان یا حتی حیوان که برگرفته از دنیای واقعی است و آبستره به عنوان هنر مجرد و انتزاعی که از فرم‌های تمثیلی و غیرطبیعی برای انتقال مفهوم مورد نظر خود استفاده می‌کند، معنا می شود. این دو نقطه مخالف یکدیگر خواهند بود که اولی بر مبنای واقعیت و دیگری بر مبنای ساختار ذهنی است. در پس هر اثر فیگوراتیو و پیکرنمایی ( انتزاع) کلیت یک اثر را در بر گرفته است. هدف از این نمایشگاه اجماع این دو در کنار یکدیگر است که یکی کاملا آشکار و دیگری پنهان خواهد بود.»


گالری طراحان آزاد


نمایشگاه انفرادی طراحی های نیلوفر کسبی با عنوان «تحدید» از روز جمعه ۲۳ شهریور در گالری طراحان آزاد گشایش می یابد و تا ۳ مهرماه ادامه خواهد داشت. گالری طراحان آزاد در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس،پلاک۵ واقع است و روزهای پنجشنبه تعطیل است.


گالری فرمانفرما


نمایشگاه انفرادی نقاشی های اکبر میخک، هنرمند اصفهانی با عنوان «مکالمات» از روز ۲۳ شهریور در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ افتتاح می شود.


گالری Ag


اولین نمایشگاه انفرادی عکس های مهرعلی رزاق‌منش با عنوان «اشارات» جمعه ۲۳ شهریور ماه در گالری Ag به آدرس تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ گشایش می یابد. در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «این مجموعه در ادامه عکاسی از شهر شکل گرفته، شهری که به ناگاه در ایام محرم که سالانه‌ای مذهبی است شکل دیگری به خود می گیرد. این مجموعه عکس که به شیوه «گام بیکرومات» چاپ شده، سودای آن دارد تا با نگاهی جمال شناسانه به شهر در این ایام، ریتم شهرآشوب آن و جوشش و شورشی که به سبب آن بر بام و در شهر فرو می ریزد را با اشارات و فارغ از گفت و گو عبارات به تصویر بکشد. همچنین بر خلاف تجربیات گذشته دیگران تا حد امکان از وجه ارجاعی آن کاسته و به وجه اقناعی آن بیفزاید.»


گالری دلگشا


نمایشگاه گروهی با عنوان «نیمه پُرِ انتقام» به کیوریتوری شباهنگ طیاری از روز جمعه ۲۳ شهریور در گالری دلگشا به نشانی خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ افتتاح می شود. گالری دلگشا روزهای شنبه تعطیل است.  


گالری اُ


نمایشگاه عکس های امیرحسین بی پروا با عنوان «هندسه کل» روز جمعه ۲۳ شهریور در گالری اُ گشایش می یابد و تا ۴ مهر ادامه خواهد داشت. گالری اُ در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه  اول قرار دارد.


گالری نگر


نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «چشم بگردان پیدایش میکنی» به کوشش ماهیار چرمچی از روز ۲۳ شهریورماه به مدت ۴ روز در گالری نگر واقع در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ سوم  افتتاح می شود.


گالری راه ابریشم


دومین نمایشگاه سالیانه گروه عکس پودیوم با عنوان «پودیوم دو: خرده روایت‌هایی درباره فوتبال» ۲۳ شهریورماه در گالری راه‌ ابریشم برگزار می‌شود و شامل هشت روایت مختلف درباره فوتبال است. اعضای گروه «پودیوم» شامل پنج فتوژورنالیست است که تمرکز خود را روی عکاسی از ورزش‌ها قرار داده‌اند. جاوید نیک‌پور، فرزام صالح، محمدعلی نجیب، پیام ثانی و روشن نوروزی از اعضای گروه «پودیوم» هستند.


این نمایشگاه از ۲۳ شهریور تا ۱۴ مهرماه در گالری راه‌ابریشم به نمایش گذاشته می‌شود. گالری راه‌ ابریشم واقع در بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر است.


گالری احسان


نمایشگاه گر

mehrnews.com/news/4401953

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.